GNCC–მ წინასაარჩევნო პერიოდის მედიამონიტორინგი გამოაქვეყნა
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნული კომისია 21 ოქტომბრის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების წინასაარჩევნო პერიოდის მედია მონიტორინგის პირველ შუალედურ ანგარიშს აქვეყნებს.
კომისიის ინფორმაციით, მონიტორინგს დაექვემდებარა ყველა საერთო მაუწყებელი, საზოგადოებრივი მაუწყებელი და საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია. საანგარიშო პერიოდში მონიტორინგს დაექვემდებარა 41 სამაუწყებლო არხი და 34 ცენტრალური ან ადგილობრივი ბიუჯეტიდან დაფინანსებული გაზეთი.
საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ მონიტორინგის შედეგებში პირველად წარმოადგინა ინფორმაცია გენდერულ ჭრილშიც. კერძოდ, ცალკეულ მაუწყებლებზე საინფორმაციო გამოშვებების ფარგლებში ქალი და კაცი პოლიტიკოსებისთვის დათმობილი ჯამური დრო.
მედია მონიტორინგის პროცესში კომისიის დაკვირვების საგანი არის: წინასაარჩევნო რეკლამა; წინასაარჩევნო დებატები; ახალი ამბები და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური გადაცემები; წინა საარჩევნო აგიტაცია.
2017 წლის 21 ოქტომბრის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების მედიამონიტორინგის პირველი შუალედური ანგარიში 23 აგვისტოდან 23 სექტემბრამდე პერიოდს მოიცავს.
"რეკომენდაციები: 2017 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების კენჭისყრის დღის მოახლოებასთან ერთად, კომისია ახსენებს მაუწყებლებს მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ვალდებულებებს წინასაარჩევნო დებატების სამაუწყებლო ბადეში განთავსების შესახებ. საქართველოს ორგანული კანონის "საქართველოს საარჩევნო კოდექსის" 51–ე მუხლის მე–2 პუნქტის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა, რომელიც გადაწყვეტს წინასაარჩევნო კამპანია საკუთარ ეთერში გააშუქოს, წინასაარჩევნო დებატები უნდა გადასცეს არადისკრიმინაციულად და ყველა კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის მონაწილეობით, თავისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე წინასაარჩევნო კამპანიის დროს.
"მაუწყებლობის შესახებ" საქართველოს კანონის მე–16 მუხლის შესაბამისად, საზოგადოებრივი მაუწყებელი ვალდებულია საუკეთესო დროს გადასცეს ახალი ამბებისა და საზოგადოებრივ-პოლიტიკური პროგრამები, ხოლო საარჩევნო კამპანიის მსვლელობისას – აგრეთვე წინასაარჩევნო დებატები. ამავე კანონის 55–ე მუხლის შესაბამისად, საერთო მაუწყებელმა უნდა გადასცეს წინასაარჩევნო დებატები მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს. საერთო მაუწყებელმა მისი მომსახურების ზონაში მიმდინარე საარჩევნო კამპანიის დროს, აგრეთვე საზოგადოებრივმა მაუწყებელმა არადისკრიმინაციულად უნდა უზრუნველყონ ყველა კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის თანაბარი მონაწილეობა წინასაარჩევნო დებატებში. ყოველივე ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით, კომისია მოუწოდებს მაუწყებლებს დებატების პროგრამაში უზრუნველყონ ყველა კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტის არადისკრიმინაციული და თანაბარი მონაწილეობა, აღნიშნული კანონისმიერი ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, კომისია ვალდებული იქნება მაუწყებლების მიმართ გაატაროს მოქმედი კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები", - ნათქვამია ანგარიშში.
კომისიას მიაჩნია, რომ წინასაარჩევნო კამპანიის სამართლიანად, მიუკერძოებლად და დაბალანსებულად გაშუქების მიზნით, მნიშვნელოვანია მაუწყებლებმა გაითვალისწინონ, რომ საარჩევნო პერიოდში კანდიდატის ან პარტიის წარმომადგენლის მონაწილეობა იმ პროგრამაში, რომელიც არ არის პოლიტიკასთან პირდაპირ კავშირში, დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მოლაპარაკება პროგრამაში მონაწილოების შესახებ შედგა საარჩევნო პერიოდის დაწყებამდე.