აბრეშუმის გზა
2021 - აბრეშუმის გზა (საახალწლოდ საკითხავი)
1990 წელი - იაპონიაში ვიზიტის დროს ედუარდ შევარდნაძე ვლადივოსტოკში გაჩერდა და მაშინ პირველად თქვა “აბრეშუმის გზის“ აღდგენის შესაძლებლობების შესახებ.
1991 წელი - საქართველოს რესპუბლიკამ გამოაცხადა დამოუკიდებლობის აღდგენა.
1992 წელი - სტამბოლში შავიზღვისპირეთის სახელმწიფოების მთავრობათა შეხვედრაზე მიღებული იქნა ე.წ. “ბოსფორის დეკლარაცია“ და “შავი ზღვის ეკონომიკური თანამშრომლობის დეკლარაცია“.
1993 წელი - ბრიუსელში იკრიბებიან ცენტრალური აზიისა და ამიერკავკასიის ქვეყნების წარმომადგენლები. სწორედ ამ კონფერენციაზე ჩაეყარა საფუძველი ევროპა-კავკასია-აზიის სატრანსპორტო დერეფნის (TRACECA) პროექტს.
1994 წელი - სექტემბერში გაფორმდა ე. წ. “საუკუნის კონტრაქტი“, რაც ითვალისწინებდა კასპიის ზღვის ენერგომატარებლების ათვისებას და მათ ტრანსპორტირებას საერთაშორისო ბაზრებზე, რაც გახდა ერთგვარი “პოლიტიკური“ გზამკვლევი სწორედ “დასავლეთ-აღმოსავლეთის“ შემდგომი განვითარების საქმეში;
1995 წელი - საქართველოში ჩამოდის აზერბაიჯანის საერთაშორისო საოპერაციო კომპანიის პრეზიდენტი - ტერი ადამსი, ეს მისი პირველი ვიზიტია. ხვდება საქართველოს პრეზიდენტს და საუბარი ეხება ნავთობსადენის საქართველოზე გატარების შესახებ გადაწყვეტილების მიღებას. 19 ოქტომბერს, ღამის 12 საათზე არჩეულ იქნა ორი მარშრუტი - ჩრდილოეთისა და საქართველოსი. პირველად მხოლოდ ამ პროექტისთვის აუცილებელი მილების ტრანსპორტირებით დავამტკიცეთ, რომ ჩვენი გზა ყველაზე მოკლე, სწრაფი და იოლად განსახორციელებელია.

1996 წელი - ეკონომიკური ინტერესები და ის გარემოება, რომ თავად გაძვალტყავებული რუსეთისგან რაიმე ეკონომიკური დახმარების მოლოდინი უბრალოდ სასაცილო იქნებოდა, აიძულებს საქართველოს ხელისუფლებას საგარეო პოლიტიკურ სფეროში აქცენტი დასავლეთის ეკონომიკურ და პოლიტიკურ ინტერესებზე გააკეთოს. მარტში საქართველოს პრეზიდენტის მიერ “მშვიდობიანი კავკასიის“ ინიციატივის მთავარ პრინციპს სატრანსპორტო და სხვა კომუნიკაციების დაცვა და მათი ბლოკირების მიუღებლობა წარმოადგენდა.
1997 წელი - ისრაელის მეწარმეთა ჯგუფს ანაკლიის პორტის აშენების მცდელობა ჰქონდათ.
1998 წელი - ანაკლიის პროექტისთვის ქართულ-უკრაინულმა კონსორციუმმა ახალი გეგმა წარადგინა.
1999 წელი - აშშ კონგრესის მიერ მიღებული იქნა კანონი “აბრეშუმის გზის სტრატეგია“. ამ წელს საქართველო გახდა ევროპის საბჭოს 41-ე წევრი; ასევე, ბაქო-სუფსას ნავთობსადენი უკვე ექსპლუატაციაშია.2000 წელი - ბრიუსელში დამოუკიდებელმა “ევროპული პოლიტიკის კვლევის ცენტრმა, ექსპერტების სერჯიუ ჩელაკის და მაიკლ ემერსონის ხელშეწყობით, მაისის თვეში საერთაშორისო საზოგადოებას წარუდგინა განსახილველად ახალი კონცეპტუალური დოკუმენტი: “სტაბილურობის პაქტი კავკასიისთვის“.
2001 წელი - ანაკლიის პროექტისთვის ქართულ-უკრაინულმა კონსორციუმმა ახალი გეგმა კვლავ წარადგინა, როდესაც საერთაშორისო ტენდერები გამოცხადდა. თუმცა იმდროინდელი საქართველოს არასტაბილური შიდაპოლიტიკური მდგომარეობის გამო ამ პროექტს განხორციელება არ ეწერა.
2002 წელი - დაიწყო ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის ნავთობსადენის მშენებლობა.
2003 წელი - შვეიცარიულმა კომპანიამ EGL GROUP-მა (შემდგომში Axpo) განაცხადა ტრანს-ადრიატიკული პროექტის შექმნის შესახებ.
2004 წელი - იწყება შაჰდენიზის გაზსადენის მშენებლობა. ბუნებრივი აირის სატრანსპორტო მილსადენი აზერბაიჯანის სექტორიდან საქართველოს გავლით თურქეთში.
2005 წელი - NATO-ს პროექტი, ქსელური ინფრასტრუქტურის გრანტი “აბრეშუმის გზის ქვეყნების NREN-ების ტრენინგ ცენტრების განვითარება ქსელური უსაფრთხოების კურსის სასწავლებლად“.

2006 წელი - შაჰდენიზის გაზსადენი ექპლუატაციაში გაეშვა.
2007 წელი - დასრულდა ტრანს-ადრიატიკული მილსადენის (TAP) ძირითადი ეტაპის პროექტირება. აზერბაიჯანის, თურქეთისა და საქართველოს მხრიდან ხელი მოეწერა ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მშენებლობის პროექტს. თბილისში ახალი საერთაშორისო აეროპორტი გაიხსნა. საქართველომ და თურქეთმა ხელი მოაწერეს თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმებას. აღმოსავლეთ-დასავლეთ ავტოსტრადის მშენებლობის მეორე ეტაპი დასრულდა, რომელმაც შეაერთა თბილისი-სენაკი-ლესელიძის ჩქაროსნული გზატკეცილის ორი მონაკვეთი.
2008 წელი - ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის ნავთობსადენით დაიწყო ყაზახეთის ნავთობის ტრანსპორტირება. იწყება ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის მაგისტრალის მშენებლობა.
2009 წელი - TAP იწყებს ალბანეთის მარშრუტის კვლევას.2010 წელი - ანაკლიის პორტის პროექტი უკვე “ლაზიკის“ სახელწოდებით იყო წარმოდგენილი. ამასთან დასრულდა MCC-ის გზა სამცხე-ჯავახეთში, გომბორის გზა. გაგრძელდა აღმოსავლეთ-დასავლეთის მაგისტრალი და მესტიის გზა, 500 კვტ-იანი ხაზის მშენებლობა. დაიწყო თურქმენეთის ნავთობის გატარება ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის ნავთობსადენით.
2011 წელი - ნიუ-იორკში, Global Infrastructure Leadership Forum-ზე მსოფლიოს 100 გლობალურ პროექტს შორის დასახელდა “რკინის აბრეშუმის გზის” მშენებლობა, რომელსაც ახორციელებს მარაბდა-კარწახის რკინიგზა.
2012 წელი - დეკემბერში სიმონ ჯანაშიას სახელობის საქართველოს მუზეუმში გაიმართა ჩინეთის თანამედროვე ხელოვნების გამოფენა “მრავალფეროვანი აბრეშუმის გზა“.
2013 წელი - ჩინეთის მთავრობის მიერ გაჟღერდა ინიციატივა “ერთი სარტყელი - ერთი გზა“. ამავე წელს, ბოსფორის სრუტის ქვეშ თურქეთის ევროპული და აზიური ნაწილების დამაკავშირებელი სარკინიგზო გვირაბი მარმარაი გაიხსნა.
2014 წელი - მაისში, თბილისში გაიმართა კავკასიის სამიტი, სადაც მონაწილეობა მიიღეს აზერბაიჯანის, თურქეთისა და საქართველოს პრეზიდენტებმა. განხილული იყო სწორედ “დასავლეთ-აღმოსავლეთის“ დერეფანში განხორცილებეული გეოეკონომიკური პროექტების რეალიზაციის პერსპექტივები. ამ წელს შეიქმნა “ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი”. ამავე წელს, საქართველოს პრემიერ-მინისტრის მხრიდან, ევროკავშირთან ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო სივრცის შესახებ შეთანხმებას (DCFTA) ხელი მოეწერა ბრიუსელში.
2015 წელი - 29 იანვარს ჩინეთიდან სარკინიგზო ხაზით წამოსული პირველი ტვირთი, საქართველოში ჩამოვიდა 6 თებერვალს, მანამდე არსებული საზღვაო გზით კი იმავე ტვირთის ჩამოტანას 45 დღე სჭირდებოდა; ივნისში კი საქართველო გახდა აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკის დამფუძნებელი 45-ე წევრი ქვეყანა; ამასთან, ყაზახეთის მიერ დასრულებული ჟეზკაზგან-ბეინეუს რკინიგზის მშენებლობის შედეგად მარშრუტის სიგრძე დაახლოებით 1000 კილომეტრით შემცირდა.

2016 წელი - საქართველო, აზერბაიჯანი, უზბეკეთი და თურქმენეთი შეთანხმდნენ შეამცირონ ტარიფები მათ ტერიტორიაზე გამავალ საქონელზე. ამავე წელს, ევროკომისიამ მხარი დაუჭირა ტრანს-ადრიატიკული მილსადენის პროექტს (TAP) და სალონიკში საფუძველი ჩაეყარა მილსადენის მშენებლობას, რომელიც 20 მლრდ კუბურ მეტრამდე აზერბაიჯანის, საქართველოს, თურქეთის, საებრძნეთისა და ალბანეთის გავლით იტალიაში ბუნებრივი აირის ტრანსპორტირებას მოახდენს.
2017 წელი - ოფიციალურად გაიხსნა ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალი.
2018 წელი - ჩინეთსა და საქართველოს შორის შეთანხმებული თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულება ოფიციალურად ამოქმედდა.
2019 წელი - თბილისი 22-23 ოქტომბერს აბრეშუმის გზის ფორუმს უმასპინძლებს. მას მთელი მსოფლიოდან 60-მდე ქვეყნის სამთავრობო და ბიზნეს-სექტორის 2000-მდე წარმომადგენელი ესტუმრება.


2020 წელი - დასრულდა ტრანს-ადრიატიკული მილსადენის მშენებლობა. იგი შეუერთდება ტრანს-ანატოლიურ მილსადენს და პროექტის თანახმად კასპიის რეგიონის ბუნებრივი აირით მომარაგდება ევროპა.

გილოცავთ 2021 წლის დადგომას.

გიორგი III და თამარ მეფე გახლდნენ ბოლო მეფეები, რომლებმაც წარმატებით განახორციელეს სავაჭრო გზებზე გასვლა, მათი დაკავება და იქიდან დიდი შემოსავლის მიღება. XIII საუკუნეში საქართველოს მეფეებმა აბრეშუმის სავაჭრო გზებზე კონტროლი დაკარგეს.
Facebook Twitter
ამინდი
ახალციხე 14 °C
img
ახალქალაქი 10 °C
img
ასპინძა 20 °C
img
ადიგენი 15 °C
img
ბორჯომი 16 °C
img
თბილისი 22 °C
img
აბასთუმანი 12 °C
img
ბაკურიანი 9 °C
img
ნინოწმინდა 10 °C
img
ვალუტა
AMD
AMD
1000
6.7967
EUR
EUR
1
2.8453
RUB
RUB
100
2.8623
TRY
TRY
1
0.0819
USD
USD
1
2.6711
კალენდარი
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.

https://kareasbetbedavabonus.comhttps://dizimat.prohttps://gobahisguncelgiris.comhttps://kareasbetsikayet.comhttps://mainealpacafarms.comhttps://siyahbayrakaynaamir.comboomcrystaltoys.comizmir escortizmir escortistanbul escortistanbul escortdeneme bonusu veren sitelerbetparkbetistmarsbahishttps://tarifebilir.comhttps://1kareasbetcasino.comhttps://aspercasinogirisi.orghttps://betbossgirisadresi.comhttps://diziworld.prohttps://forumbahis2.prohttps://guncelcasinositeleri.comhttps://guvenilirpokersiteleri.orghttps://kareasbetuyelik.comBetturkeyMatadorbetbetforward-shart.com1xbet-1xir.comdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelercasibom girişDeneme BonusuBets10 Girişcasibom girişcasibom girişEntrümpelung firmacasibommedyamuhabiri.combetturkeybetturkeybetturkey giriş hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum casibom marsbahis marsbahisgirtr marsbahis matadorbet casibom casibom girişcasibomyouwincasibombettiltbahsegelbetorspinbayspin girişbaywin girişcasibom girişsafirbettümbetpusulabetbetkanyontürk ifşalargrandbettingkalebet7slotsdinamobetcasibomparibahistümbetjojobetbetinedinamobetkavbetBettiltsüperbahis girişhttps://www.elektronikesigaram.com/iqos-ilumaiqosiqos1xbetbetparksuperbetinvozol 12000timeisworth.comCasibom GirişvbetSahabetaviatorbetebet girişvegasslot girişcasibomcasibomhttps://iainfmpapua.ac.id/wp-content/languages/-/marsbahisbetkanyonimajbetdinamobetmatbetjojobetkralbetholiganbetsekabetonwinbetebetsahabetmatadorbetgrandpashabetnakitbahiscratosslotpiabellacasinomeritkingbahsegeldumanbetdumanbetmarsbahisparibahisdinamobetcasibommatadorbetjojobetgalabetnakitbahismeritkingimajbetjojobetjojobetmatbetdinamobetcasibommobilbahisjojobetimajbetgalabetmatbetonwinpiabellacasinoholiganbetcasibomtrend topic satın almavibetcasibomBetofficePusulabetvbetFestwin Girişmostbetbetmoongalabethiltonbetparibahisbetturkeybetnanomavibetgoldenbahiselektronik sigarasigara shopbetkanyon girişbahsegeltümbetbetwoonvevobahisbetparksuperbetinvbetvbetgoldenbahisbetturkeybetturkeybetcupbetcupbahigobahigobetnanoasyabahismavibetjojobetlunabetcasibomjojobetgrandpashamobilbahisinstagram close accountinstagram close accountsekabetmariobetholiganbetholiganbettrbetcasibomvdcasinomarsbahisholiganbetqueenbettempobettümbetbettiltbaywinpusulabet