განტვირთვა
რკინის ევროინტეგრაცია - ზურაბ მაღრაძის საავტორო ბლოგი
გლობალური კლიმატური გამოწვევებისა გამო, ქვეყნები გარემოზე ზემოქმედების შესაბამის სატრანსპორტო პოლიტიკას ქმნიან. ეს ელექტრო ავტომობილების წარმოება და სარკინიგზო გადაზიდვების განვითარებაა. ევროკავშირმა 2021 წელი რკინიგზის წლად გამოაცხადა, რადგან სარკინიგზო გადაზიდვები ეპიდემიის ნაკლებად გავრცელების საშუალებად და ამავე დროს კლიმატის ნეიტრალური ტრანსპორტის სახეობად აღიარეს. ჩინეთმაც ბოლო ათი წლის მანძილზე სარკინიგზო ინფრასტრუქტურაში განახორციელა მსხვილი ინვესტირება.საქართველოს გაცხადებული ევროპული ინტეგრაცია პირველ რიგში ადამიანთა მიმოსვლით უნდა შედგეს. ამისათვის, მოქალაქეებს უნდა ჰქონდეთ შესაძლებლობა ევროპისკენ ხელმისაწვდომი და კომფორტული მგზავრობის. ბაქო-თბილისი-ყარსის მაგისტრალი ყოველივე ამის პირდაპირი საშუალებაა და ბევრი სხვა ირიბი შესაძლებლობა იხსნება საქართველოსთვის, როგორიცაა ეროვნული ტურიზმის განვითარება, იაფი მგზავრობა თურქეთში სამედიცინო და სხვა მომსახურების მისაღებად, სადგური ახალქალაქის მეშვეობით მგზავრობა სომხეთიდან ევროპისკენ, ასევე სამგზავრო გადაზიდვები ევროპის და შუა აზიის ქვეყნებს შორის და სხვა. თუ ჩვენ გვინდა ინტეგრაცია ევროპასთან, მაშინ ჩვენ უნდა გაგვაჩნდეს თანამედროვე სარკინიგზო მიმოსვლა მარშრუტით: ბაქო-თბილისი-სტამბოლი-ვენა. ვენის სადგურიდან კი გამართული სარკინიგზო ქსელით, ევროპის ნებისმიერ დიდი ქალაქისკენ შესაძლებელია გადაადგილება.მსოფლიოში პირველი ტურისტული სააგენტოს შექმნაც რკინიგზის დამსახურებაა. 1841 წელს, ინგლისელმა თომას კუკმა, 540 ადამიანისთვის ექსკურსია დაგეგმა ლონდონში ღონისძიებაზე დასასწრებად. მოგზაურობა წარმატებული აღმოჩნდა და კუკმა საქმიანობა გააფართოვა ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და ევროპაში. ის მგზავრებს მომსახურების სრულ პაკეტს სთავაზობდა ტრანსპორტირებით, განთავსებითა და კვებით. 1873 წელს ტურისტულმა სააგენტომ Thomas Cook and Son გამოსცა საერთაშორისო სარკინიგზო განრიგი, რომელიც დღემდე გამოიცემა, ხოლო 1890 წლისთვის სააგენტო წელიწადში 3 მილიონზე მეტ ბილეთს ყიდდა.ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა 2017 წელს გაიხსნა და დღემდე იგი სატესტო რეჟიმში მუშაობს.

ზურაბ მაღრაძე
აბრეშუმის გზის მკვლევარი
ბიზნესის ადმინისტრირების დოქტორი
Facebook Twitter
ამინდი
ახალციხე 20 °C
img
ახალქალაქი 16 °C
img
ასპინძა 27 °C
img
ადიგენი 20 °C
img
ბორჯომი 21 °C
img
თბილისი 27 °C
img
აბასთუმანი 17 °C
img
ბაკურიანი 14 °C
img
ნინოწმინდა 16 °C
img
ვალუტა
EUR
EUR
1
3.5859
RUB
RUB
100
3.2024
TRY
TRY
1
0.2316
USD
USD
1
3.2054
AMD
AMD
1000
6.5879
კალენდარი
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.