SSSS
ეკონომიკა
ბაქო–თბილისი–ყარსის სარკინიგზო ხაზი და სამი ქვეყნის მაღალჩინოსნები კარწახში
საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი გიორგი გახარია, თურქეთის ტრანსპორტის, საზღვაო საქმეთა და კომუნიკაციების მინისტრი აჰმედ არსლანი და აზერბაიჯანის რკინიგზის ხელმძღვანელი ჯავიდ ყურბანოვი
სხვა ოფიციალურ პირებთან ერთად ბაქო-თბილისი-ყარსის ახალი სარკინიგზო ხაზის ინსპექტირების მიზნით
თბილისიდან კარწახამდე მატარებლით გაემგზავრნენ. დელეგაციის წევრები ახალქალაქის სადგურს და
პროექტის სხვა მშენებარე ობიექტებს დაათვალიერებენ.


ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციით, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის მშენებლობა
დასრულების ეტაპზე გადავიდა. ამ დროისთვის შესრულებულია რკინიგზის საქართველოს მონაკვეთის
მშენებლობის დაახლოებით, 70% - სალიანდაგო ინფრასტრუქტურის მშენებლობის სამუშაოების ძირითადი
ნაწილი დასრულებულია და ძირითადად მიმდინარეობს სადგურების მოწყობისა და სხვა ინფრასტრუქტურის
სამშენებლო სამუშაოები.



სამინისტროს ცნობით, ახალი სარკინიგზო ხაზია პროექტის ფარგლებში, გათვალისწინებულია
მარაბდა-კარწახის 180 კმ სიგრძის სარკინიგზო უბნის რეაბილიტაცია, რეკონსტრუქცია და მშენებლობა.
პროექტი შედგება - მარაბდა-ახალქალაქის სარეკონსტუქციო სარეაბილიტაციო უბნისგან საექსპლუატაციო
სიგრძით 153 კმ და ახალქალაქი-კარწახი (თურქეთის საზღვარი) - 27 კმ სიგრძის ახალი სამშენებლო უბნისგან.

უწყების ცნობით, მარაბდა-ახალქალაქი-კარწახის სარკინიგზო უბნის რეაბილიტაცია, რეკონსტრუქცია და
მშენებლობა წელიწადში 5 მლნ ტონა ტვირთბრუნვაზე და 1 მლნ. მგზავრთნაკადზე გათვლილი პროექტის შესაბამისად
(წელიწადში 15 მლნ ტონა ტვირთბრუნვის პერსპექტივით) მიმდინარეობს.

პროექტის მიხედვით, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენებით, გათვალისწინებულია არსებულ სარკინიგზო ხაზზე
ყველა დარგის ობიექტების სრული რეაბილიტაცია-რეკონსტრუქცია. ბაქო-თბილისი-ყარსის ახალი სარკინიგზო ხაზის
ამოქმედების შემდეგ შეიქმნება ევროპა-აზიის ახალი დამაკავშირებელი სარკინიგზო მარშრუტი, რომელიც ხელს შეუწყობს
საქართველოს, როგორც სატრანზიტო ქვეყნის პოტენციალის ამაღლებას. ეს არის პროექტი, რომელმაც სამი ქვეყნის
ერთობლივი ძალისხმევით რეგიონი უნდა აქციოს სატრანსპორტო და სავაჭრო ჰაბად, რომელიც მნიშვნელოვან როლს
შეასრულებს ახალი აბრეშუმის გზის პროექტში.



როგორც უწყებაში განმარტავენ, მსოფლიოს 100 გლობალურ პროექტს შორის, ბაქო- თბილისი-ყარსის რკინიგზა
მსოფლიოს ერთ-ერთ სტრატეგიულ პროექტად არის აღიარებული.

წყარო: ,,ინტერპრესნიუსი"
Facebook Twitter
Փոխարժեք
AMD
AMD
1000
7.0245
EUR
EUR
1
2.9010
RUB
RUB
100
2.8840
TRY
TRY
1
0.0776
USD
USD
1
2.7940
Օրացույց
«« Փետրվար  »»
Երկ. Երեք. Չոր. Հինգ. Ուրբ. Շաբ. Կիր.
2728293031 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 12
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.