SSSS



საზოგადოება
ევროკავშირის რეგულაციები სატრანსპორტო საშუალებებთან დაკავშირებით
ევროკავშირთან  ასოცირების ხელმოწერილი დოკუმენტის თანახმად, საქართველო ვალდებულია  მგზავრების უსაფრთხო გადაყვანისთვის შექმნას  კომფორტული გარემო, ქვეყანაში მოძრაობდეს ტექნიკურად გამართული სატრანსპორტო საშუალებები და ამასთანავე  ამაღლდეს მძღოლების კვალიფიკაცია.  აღნიშნულთან დაკავშირებით განსხვავებული მოსაზრებები აქვთ ახალციხელ მძღოლებსა და მგზავრებს. ხოლო საკითხზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციები ქვეყანაში არსებული სიტუაცის შეცვლას ცდილობენ. სოსო ხითარიშვილი ევროკავშირთან ასოცირების შეთანხმებაში არსებულ იმ პუნქტებზე საუბრობს, რომელთა  თანახმადაც,   საქართველო ვალდებულია  მგზავრების უსაფრთხო გადაყვანისთვის  კომფორტული გარემო შექმნას და ქვეყანაში  ტექნიკურად გამართული სატრანსპორტო საშუალებები მოძრაობდეს. ფიქრობს, რომ  ყველა ავტომობილმა ტექდათვალიერება სისტემატურად უნდა გაიაროს  და ქვეყანაში  გაუმართავი ავტომობილების ექსპლუატაცია აიკრძალოს. თუმცა მისივე მტკიცებით, საქართველოში ჯერ საზოგადოება უნდა მომზადდეს  სხვა პრობლემების დასაძლევად.

ევროკავშირთან  ასოცირების ხელმოწერილი დოკუმენტის თანახმად, საქართველო ვალდებულია  მგზავრების უსაფრთხო გადაყვანისთვის შექმნას  კომფორტული გარემო, ქვეყანაში მოძრაობდეს ტექნიკურად გამართული სატრანსპორტო საშუალებები და ამასთანავე  ამაღლდეს მძღოლების კვალიფიკაცია.  აღნიშნულთან დაკავშირებით განსხვავებული მოსაზრებები აქვთ ახალციხელ მძღოლებსა და მგზავრებს. ხოლო საკითხზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციები ქვეყანაში არსებული სიტუაცის შეცვლას ცდილობენ.

სოსო ხითარიშვილი ევროკავშირთან ასოცირების შეთანხმებაში არსებულ იმ პუნქტებზე საუბრობს, რომელთა  თანახმადაც,   საქართველო ვალდებულია  მგზავრების უსაფრთხო გადაყვანისთვის  კომფორტული გარემო შექმნას და ქვეყანაში  ტექნიკურად გამართული სატრანსპორტო საშუალებები მოძრაობდეს. ფიქრობს, რომ  ყველა ავტომობილმა ტექდათვალიერება სისტემატურად უნდა გაიაროს  და ქვეყანაში  გაუმართავი ავტომობილების ექსპლუატაცია აიკრძალოს. თუმცა მისივე მტკიცებით, საქართველოში ჯერ საზოგადოება უნდა მომზადდეს  სხვა პრობლემების დასაძლევად.

სოსოს მსგავსად ფიქრობენ სხვა ახალციხელი მძღოლებიც, თუმცა პრობლემის მოგვარების გზებზე მათი მოსაზრება არაერთგვაროვანია.

ახალციხელი მგზავრები კი აღნიშნავენ, რომ მძღოლმა ყველა ის მოთხოვნა უნდა დააკმაყოფილოს, რომელსაც მას საერთაშორისო სტანდარტი ავალდებულებს.

ევროკავშირთან  ასოცირების ხელმოწერილი დოკუმენტის თანახმად, საქართველო ვალდებულია  მგზავრების უსაფრთხო გადაყვანისთვის შექმნას  კომფორტული გარემო, ქვეყანაში მოძრაობდეს ტექნიკურად გამართული სატრანსპორტო საშუალებები და მოძრაობის წესები დაიცვან როგორც ქვეითმა მოსიარულეებმა, ასევე მძღოლებმა.  შპს ,,მგზავრი“–ს დირექტორი ყურადღებას მგზავრთა უფლებების დაცვაზე ამახვილებს.

მძღოლი ჯანმრთელი რომ  უნდა იყოს, უნდა შეეძლოს  ყურადღების განსაკუთრებული მობილიზება, მოძრაობდეს ტექნიკურად გამართული ავტომანქანით და გზაც თავის მხრივ სწორად და მკვეთრად უნდა იყოს დახაზული – ამაზე ავტომობილის მართვის ინსტრუქტორი კუკური ასპანიძეც საუბრობს. მისივე თქმით, სწორედ ზემოთ ჩამოთვლილი კომპონენტების დარღევის შემდეგ ხდება ავტოსაგზაო შემთხვევები. ამიტომ ავტომობილის მართვის ინსტრუქტორს მიაჩნია, რომ ის პუნქტი, რომელსაც საქართველოს ევროკავშირთან ასოცირების ხელშეკრულება ავალდებულებს საკმაოდ მნიშვნელოვანია.

რა კუთხით შეიძლება ქვეყანაში არსებულ სატრანსპორტო საშუალებებთან დაკავშირებული პრობლემების მოგვარება – ამ საკითხზე მომუშავე არასამთვრობო ორგანიზაციები უკვე წლებია მსჯელობენ. ,,საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ გამგეობის თავმჯდომარე ქვეყანაში სიტუაციის მოწესრიგების გზას ალტერნატიული სატრანსპორტო საშუალებების გაჩენასა და რეგულაციების გამკაცრებაში ხედავს.  ეკა ლალიაშვილის აზრით, კანონი, პრაქტიკაში უნდა განხორციელდეს.

ევროკავშირთან ასოცირების შეთანხმება საავტომობილო გადაზიდვებში მონაწილე მძღოლების კვალიფიკაციის ამაღლებასა და პროფესიულ გადამზადებასაც ითხოვს. საქართველოს მოქალაქე მძღოლები, რომლებიც მგზავრების გადაყვანასა და სატვირთო გადაზიდვებს ევროგაერთიანების ტერიტორიაზე ახორციელებენ, 2017 წლისთვის სავალდებულო  პროფესიულ გადამზადებას გაივლიან. შიდა ტრანსპორტირებაში დასაქმებული მძღოლებისთვის კი კვალიფიკაციის ამაღლება სავალდებულო 4 წლის შემდეგ იქნება.


Facebook Twitter
სხვა სიახლეები
ამინდი
ახალციხე 10 °C
img
ახალქალაქი 7 °C
img
ასპინძა 9 °C
img
ადიგენი 17 °C
img
ბორჯომი 11 °C
img
თბილისი 14 °C
img
აბასთუმანი 9 °C
img
ბაკურიანი 6 °C
img
ნინოწმინდა 7 °C
img
ვალუტა
AMD
AMD
1000
6.8978
EUR
EUR
1
2.8837
RUB
RUB
100
2.8914
TRY
TRY
1
0.0829
USD
USD
1
2.6755
კალენდარი
«« მაისი  »»
2930 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 12
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.