საზოგადოება
ელექტროენერგიის გაორმაგებული გადასახადი თუ ტარიფის "ზრდის განცდა"?
„თელმიკოს“ აბონენტები სამცხე-ჯავახეთში ელექტროენერგიის გაორმაგებულ გადასახადზე ჩივიან. ადგილობრვები ამბობენ, რომ იანვრის კომუნალურის თანხა წინა თვეებთან შედარებით გაზრდილი მოვიდა. თემასთან დაკავშირებით „მეცხრე არხმა“ სოციალურ ქსელში გამოკითხვა ჩაატარა. კომენტარებიდან ვიგებთ, რომ ადგილობრივების უმრავლესობისთვის პრობლემა იდენტურია. მოსახლეობა მიზეზის გარკვევას შესაბამის კომპანიაში თავადვე ცდილობს, თუმცა, ხშირ შემთხვევაში მიღებულ პასუხს ეჭვის თვალით უყურებს.
„გაორმაგებული გადასახადი მოვიდა. „დღეს თელმიკოში“ რომ დავრეკე, ასეთი პასუხი გამცეს: ჩვენება სწორადაა აღებული. “სოჩიკი” გადაამოწმეთ რამდენად სწორად მუშაობსო,“ - წერს თამარ ლომიძე.
„20 ლარს წერდა შუქის ფულს ყველაზე ბევრს და ახლა 60 ლარი გადავიხადე. მაგდენს ვერანაირად დავხარჯავდით. უმუშევარი ოჯახი ვართ, ძალიან ვარ გამწარებული“ - აღნიშნავს ნაზი მათევოსიანი.
იანვრის თვის ელექტროენერგიის თითქმის გასამმაგებული გადასახადი მიიღო თეა გვარამაძე-ხმალაძემ. მისი თქმით, თუ წინა თვეებში დენის ფულს 80 ლარამდე იხდიდა, ახლა იანვრის დანახარჯმა 240 ლარი შეადგინა. ოჯახი ცდილობს ასეთი სხვაობის მიზეზი ენერგოკომპანიაში გაარკვიოს.
„გაზრდილი კი არა 240 ლარი მომივიდა, როცა 60-80 ლარს ვიხდიდი. ჯერ არ ვიცით მიზეზი, ვარკვევთ. ქვითარში ჩვენება სწორადაა ამოწერილი. ახლა განცხადება შევიტანეთ მრიცხველის შემოწმებაზე და ვნახოთ რა გაირკვევა“ - აცხადებს თეა გვარამაძე-ხმალაძე.
არიან ოჯახები, რომელთაც სახლები დაკეტილი აქვთ და შესაბამისად ელექტროენერგიაც არავის გამოუყენებია. მიუხედავად ამისა, მათ დენის გადასახადი მაინც მიუვიდათ.
„დაკეტილ ბინაზე 38.40 ლარის გადასახადი მომივიდა. ვინც პირადად მიცნობს ყველამ იცის ჩემი ოჯახის მდგომარეობა. შვილები სხვა ქვეყანაში სტუდენტები არიან და აქ არ იყვნენ. მშობლები კიდე ცალკე სვა ქვეყანაში იყვნენ. დაკეტილ ბინაზე საიდან დაირიცხა ამხელა თანხა აზრზე არ ვარ“ - ამბობს თინათინ აკოფიანი.
„ჩემთან სასწაულები ხდება, სოფელში მოვიდა გადასახადი 5 ლარი. ერთი წუთიც არ ვყოფილვართ. რა დანახარჯები მქონდა, მარტო ღმერთმა და ენერგოკომპანიამ იცის,“ - აცხადებს მაკა სუდაძე.
თვიდან თვემდე კომუნალური გადასახადის სხვაობაზე ადგილობრივი ზურაბ სადათიერაშვილი საკუთარ მოსაზრებას აფიქსირებს და ამბობს, რომ ენერგოკომპანიის თანამშრომლებმა დეკემბერში შედარებით ადრე აღრიცხეს დახარჯული ელექტროენერგია, იანვარში კი გვიან. შესაბამისად, შესაძლოა მოხდა კილოვატების გადაჭარბება, რომლის ღირებულებაც უკვე შედარებით ძვირია.
„სასაყვედურო კომპანიასთან არის და სერიოზულიც. დეკემბრის თვის ჩვენებას იღებენ ადრე, და იანვრის თვის ჩვენებას გვიან. შესაბამისად, გერიცხებათ, პირობითად, არა 30 დღის, როგორც სტანდარტული თვის, არამედ, მაგალითად, 35-37 დღის. როცა ადამიანი ითვლის ყველა კილოვატს და ცდილობს არ გადავიდეს ერთი კატეგორიიდან მეორეში, საკმაოდ დიდ ფასთაშორის სხვაობას იღებს,“ - აღნიშნავს ზურაბ სადათიერაშვილი და იქვე კილოვატების მიხედვით მოხმარებული ელექტროენერგიის ღირებულების ჩამონათვალსაც გვთავაზობს, რომელიც ენერგოკომპანიამ 2021 წლის პირველი იანვრიდან ტარიფის გაძვირების შემდეგ შემოგვთავაზა:
0 კვტ.სთ-დან 100 კვტ.სთ-ის ჩათვლით - 14,237 თეთრის ნაცვლად 17,731 თეთრი ხდება;
101 კვტ.სთ-დან 300 კვტ.სთ-ის ჩათვლით - 18,213 თეთრის ნაცვლად 21,707 თეთრი ხდება:
უცვლელი რჩება 301 კვტ.სთ-ზე მეტი მოხმარებული ელ.ენერგიის გადასახადი 26,227 თეთრი.
კომპანია „თელმიკოში“ აცხადებენ რომ მიმდინარე წელს დენის ტარიფი არ გაძვირებულა. კლიენტთა მომსახურების სამსახურის ხელმძღვანელმა, თეა ნოზაძემ ტელეკომპანია „იმედის“ ეთერში განმარტა, თუ რატომ აქვს მოსახლეობას ფასის „ზრდის განცდა“.
„მოსახლეობის ძირითადი უკმაყოფილება ეხება იმას, რომ გაიზარდა დავალიანება, ანუ მოხმარებული ელექტროენერგიის მოცულობას აპროტესტებენ. მინდა, აღვნიშნო, რომ დავალიანება გამომდინარეობს იქიდან, თუ რა ჩვენებაც არის მრიცხველზე...გვაწვდიან ჩვენ ამ ინფორმაციას, მოხმარებულ კილოვატებზე და სემეკის დადგენილების შესაბამისად განვსაზღვრავთ უკვე შესაბამის ტარიფს, ვაფორმირებთ ლარს, ქვითარს და ვაწვდით მომხმარებელს.
ძირითადად, ეს უკმაყოფილება უსაფუძვლო აღმოჩნდება ხოლმე და აქედან გამომდინარე, მომხმარებელს ვთხოვთ, სანამ მოგვმართავს, თუ იცის, სად მდებარეობს მისი მრიცხველი, შეუძლია, თვითონვე გადაამოწმოს მრიცხველის ჩვენების შესაბამისად ფიქსირდება თუ არა ის ჩვენება,“ – ამბობს თეა ნოზაძე.
მისი თქმით, ვინაიდან მოსახლეობას დეკემბერში ორი ქვითრის გამო ჰქონდა საშეღავათო პერიოდი გადახდაზე, მათ, ვინც არ გადაიხადა სრულად გადასახადი, ის დარჩენილი გადასახდელიც თებერვლის აღრიცხვას დაემატა. მისი თქმით, ეს ეხება მხოლოდ მას, ვინც დეკემბერში სრულად არ გადაიხადა დავალიანება.
„არის ერთი შემთხვევა, როდესაც ჰგონიათ, რომ ტარიფი გაიზარდა, რეალურად გვიკავშირდებიან და ვუხსნით, რომ დეკემბერში თანხა არ გაქვთ გადახდილი და ამან გამოიწვია, თორემ თვიური მოხმარება არ გაზრდილა. და არის კიდევ მეორე მომენტიც. ჩვენ შემოვედით ბაზარზე 2021 წლის 1 ივლისიდან, აქედან მოყოლებული ტარიფის ზრდის ცვლილება არ მომხდარა, მაგრამ 1 წლის განმავლობაში ტარიფთა შორის სხვაობის სუბსიდირებას ახდენდა მთავრობა, რომელიც იანვრიდან აღარაა და ესეც ქმნის შთაბეჭდილებას [ტარიფის ზრდის]“, – განმარტავს ის.
თეა ნოზაძის თქმით, რათქმაუნდა, არ გამორიცხავენ იმასაც, რომ შეიძლება, ჩვენება არასწორად იყოს დაფიქსირებული. თუმცა, მიღებული საჩივრების 90%-ზე მეტი ძირითადად უსაფუძვლოა, რაზეც მომხმარებლებს წერილობითი ახსნა-განმარტება ეგზავნება.
გააზიარეთ :