პოლიტიკა
"დეკემბერში საბჭომ უნდა მოგვცეს კანდიდატის სტატუსი" - ლევან ბოძაშვილის საავტორო ბლოგი
17 ივნისის ევროკომისიის მოსაზრება საქართველოს განაცხადზე, ასევე 23-24 ივნისის საბჭოს დასკვნები, იმეორებს ერთი და იგივე რამეს: ეს არის კოპენჰაგენის კრიტერიუმები როგორც განაცხადის შეფასების საფუძველი.

კოპენჰაგენის კრიტერიუმებიდან პირველი და უმთავრესია სახელმწიფო ინსიტუტების სტაბილურობა - "that the candidate country has achieved stability of institutions guaranteeing democracy ... " . შესაბამისად, პოლიტიკური პროცესი უნდა განხორციელდეს და ხორციელდებოდეს სტაბილური კონსტიტუციური ინსტიტუტების ფარგლებში.

ამავე დროს, ევროკომისიის პოზიცია, რომელსაც დაეყრდნო საბჭო, გვეუბნება:
მოხდეს წარმოდგენილი პირობების შესრულება შემდეგნაირად:

ა) არსებული კონსტიტუციური მოწყობის ფარგლებში განხორციელდეს რეფორმები, სასამართლო, კანონები, ა.შ.

ბ) მოხდეს დეპოლარიზაცია არსებული ინსტიტუციური მოწყობის ფარგლებში;

გ) განხორციელდეს ეს ყველაფერი მომდევნო 6 თვეში, ვიდრე კომისია დეკემბრის საბჭოს წარუდგენს დასკვნას. თუ არ განხორციელდება, კომისია უფლებამოსილია შეაჩეროს პერსპექტივაც კი. მომდევნო 6 თვე არის ბოლო შანსი ევროკავშირში ინტეგრაციისთვის. მერე ფანჯარა იმაზე მეტად დაიხურება ვიდრე ეს იყო პერსპექტივის მოცემამდე.
შესაბამისად, გასაკეთებელია:

არა ახალი ტექნიკური თუ ეროვნული თუ რაიმე არაკონსტიტუციური მთავრობის შექმნა, (როგორ წარმოგიდგენიათ რა უნდა აკეთონ ამ მთავრობის მინისტრებმა, მიმდინარე სამინისტროს საკითხები არკვიონ, ახალი კადრები ნიშნონ, ელჩებს შეხვდნენ და ვიზიტებზე იარონ თუ ევროკომიიის პირობებით გათვალისწინებული კანონები წერონ? და ეს 6 თვეში???? ) არამედ,

- ინტერპარტიული და სამოქალაქო საზოგადოების სრული ჩართულობით, პრეზიდენტის მოდერაციით, საპარლამენტო ფარგლებში და ევროკომისიის მონიტორინგის ქვეშ მყოფი სამუშაო ჯგუფის შექმნა, "12 პუნქტის ჯგუფი".(თუ გნებავთ დაარქვით რამე მყვირალა სახელი). ვინაიდან წარმოდგენილ პირობებზე პრაქტიკულად შექმნილია ცვლილებათა პაკეტები, ეს არ წაიღებს დიდ ძალისხმევას ნებელობის შემთხვევაში.

მოთხოვნა უნდა ყოფილიყო ეს და არა რაღაც აბსურდული მთავრობის შექმნა. რატომ? იმიტომ, რომ მომდევნო 6 თვეში საქმეა საკეთებელი რომ შედეგი დადგეს და არა პოლიტიკური კინკლაობის დრო.

ამავე დროს, ასეთი ფორმატი რეალურად მოახდენს დეპოლარიზაციის ნების გამოვლენას ყველა პოლიტიკური აქტორის მხრიდან.

ეს სწორი და საქმიანი გამოსავალია. ეს შეიძლება ვინმეს ამ ეტაპზე მცირე ამოცანად მოეჩვენოს, თუმცა გრძელვადიანად და ქვეყნისათვის რეალური შედეგის მომტანია.
ამავე დროს, ის საპროტესტო ფორმატი, რომელიც არსებობს და სრულად ლიგიტიმურია, არ წარმოადგენს შედეგის დადგომის გარანტიას წარმოდგენილი მოთხოვნების გამო, ხოლო რისკს, რომ ეს 6 თვე მიილიოს უშედეგოდ, ნამდვილად წარმოშობს.

ამოცანა შემდეგია და ერთადერთი - დეკემბერში საბჭომ უნდა მოგვცეს კანდიდატის სტატუსი. სწორება უნდა იყოს ამაზე, ყველას მხრიდან!
Print E-mail
Facebook Twitter
ამავე კატეგორიაში
სხვა სიახლეები
ამინდი
ახალციხე 25 °C
img
ახალქალაქი 21 °C
img
ასპინძა 30 °C
img
ადიგენი 28 °C
img
ბორჯომი 26 °C
img
თბილისი 30 °C
img
აბასთუმანი 23 °C
img
ბაკურიანი 18 °C
img
ნინოწმინდა 21 °C
img
ვალუტა
AMD
AMD
1000
6.6797
EUR
EUR
1
2.7728
RUB
RUB
100
4.4684
TRY
TRY
1
0.1508
USD
USD
1
2.7086
კალენდარი
«« აგვისტო  »»
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1234
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.