27 წლის დავით გასიტაშვილი რეაბილიტაციის კურსს გადის. ახალგაზრდა მამაკაცი წლისა და ცხრა თვის წინ ავტოავარიაში მოყვა, გამოსაჯანმრთელებლად კი ხანგრძლივი მკურნალობა და რთული პროცედურები დასჭირდა. ახლა მისი მიზანი დამოუკიდებლად გადაადგილებაა.
ორივე ყავარჯენს ეყრდნობა და ნაბიჯს თამამად დგამს. კიბეები მისთვის ბარიერია, მაგრამ დაბრკოლებების გადალახვა უფრო და უფრო მარტივად გამოსდის. დავით გასიტაშვილი ახალ მდგომარეობას ეჩვევა და ცხოვრებას ხელახლა, 27 წლის ასაკში იწყებს.
დაახლოებით, 20 დღეა სატრენაჟორო დარბაზის და მასაჟის კაბინეტის ყოველდღიური სტუმარია. ფიზიკური დატვირთვითა და აქტივობით ცდილობს, ცხოვრების ჩვეულ რიტმს დაუბრუნდეს. ახალგაზრდა მამაკაცის მთავარი მიზანია, რომ გადაადგილება ავარიისას დაკარგული ფეხის გარეშე, თავისუფლად შეძლოს.
დღის ყველაზე აქტიური და დატვირთული პერიოდი შუადღეა. სავარჯიშო დარბაზში ყოფნის დრო 30 წუთიდან თანდათან ორ საათამდე გაიზარდა. დროსთან ერთად მოიმატა სიმძიმეებმა და დატვირთვამ. დავითი თანდათან იმორჩილებს კიდურებს, რომელსაც აქამდე ინსტიქტური მოძრაობა ახასიათებდა. კუნთების გამკვრივებაში ტრენაჟორების დახმარებით ტრენერი ეხმარება. „მკერდის და მარცხენა ხელის პრობლემა იყო. კუნთები მოდუნებული ჰქონდა და ფუნქცია სრულად არ ხდებოდა, დაგვიანებით აკეთებდა მოქმედებებს. ახლა გვაქვს შედეგი, რომ მოძრაობები აღდგა, თანდათან უბრუნდება სრულყოფილ მდგომარეობას. ძალიან მებრძოლია, ჟინიანი. მოტივაციას აძლევს ადამიანებს, რომლებსაც ვარჯიში და რეაბილიტაცია სჭირდებათ“, - ამბობს სპარტაკ თაქთაქიძე.
აღდგენითი მასაჟსა და ელექტროსტიმულაციას დღეში ნახევარ საათს უთმობს. ტატიანა ბლიაძე ცდილობს, რომ დავითის კუნთებს ტონუსი მოუხსნას. პროგრესი შესამჩნევი ერთ კვირაში გახდა. დამოუკიდებლად ჯდება, მოძრაობს და გადაადგილდება.
ავტოსაგზაო შემთხვევა 2017 წლის მაისში მოხდა. მსუბუქი ავტომანქანა, რომელშიც დავითი და მისი ორი მეგობარი იჯდა, სოფელ რუსთავთან მოცურდა და მდინარეში გადავარდა.
სამი თვე კომატოზურ მდგომარეობაში გაატარა. იმისთვის, რომ დღევანდელ მდგომარეობამდე მოსულიყო, 16 ოპერაცია დასჭირდა. მედიკამენტების მიღებას ამ დრომდე სჭიროებს. დავითის ჯანმრთელობის მდგომარეობას ექიმები კიდევ ერთხელ, ავტოსაგზაო შემთხვევიდან ორი წლის შემდეგ, მაისში შეისწავლიან.
შემთხვევა, რომელმაც ახალგაზრდა მამაკაცის ცხოვრება შეცვალა, არ ახსოვს. ავარიაზე საუბარს თავს არიდებს, მაგრამ არ გაურბის საგზაო უსაფრთხოების თემას. ამბობს, რომ ავტომობილით მოძრაობისას მთავარი სიფრთხილე და მოძრაობის წესების დაცვაა. ჰყვება იმაზეც, რომ გამოჯანმრთელების ორწლიანი, რთული გზა ოჯახის და საზოგადოების მხარდაჭერასთან ერთად, თვისი დამოკიდებულებით გაიარა.
ავტოსაგზაო შემთხვევა, როცა დავით გასიტაშვილი დაშავდა, შსს-ს სტატისტიკაში მოხვდა. საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის მონაცემებით, 2016-2018 წლებში, სამცხე-ჯავახეთის რეგიონში 440 საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევა მოხდა. სამ წელში ავარიის გამო, 41 ადამიანი დაიღუპა. ავტოსაგზაო შემთხვევების ძირითადი მიზეზი მანევრირების წესების დარღვევაა.
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
The views, opinions and statements expressed by the author/authors and those providing comments are theirs only and do not necessarily reflect the position of the Foundation or the Center. Therefore, the Open Society Georgia Foundation and Georgian Center for Strategy and Development are not responsible for the content of the information material.